Κινείται με ταχύτητα έως 500 χλμ/ώρα και ...ίπταται!!!
Τρένο
υπερσύγχρονης τεχνολογίας που κινείται
με πολύ υψηλή ταχύτητα (400 ως 500 χλμ. την
ώρα) αιωρούμενο, δηλαδή υψωμένο λίγο
πάνω από τις ράγες του, με τη βοήθεια
μαγνητικών πεδίων.
Το
μαγνητικό τρένο βασίζεται στο φαινόμενο
της μαγνητικής αιώρησης: Το τρένο με
την βοήθεια κατάλληλων μαγνητικών
πεδίων κινείται σε υψηλές ταχύτητες
(400 έως 500 χιλιόμετρα την ώρα)
αιωρούμενο, δηλαδή υψωμένο λίγο πάνω
από τις ράγες του. Πρόκειται για τεχνολογία
που έχει αρχίσει ήδη εδώ και χρόνια σε
Ιαπωνία, Ευρώπη και Η.Π.Α. , αλλά προωθείται
ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια στα
πλαίσια της αναζήτησης μέσων μεταφοράς
που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Το
αιωρούμενο τρένο πλεονεκτεί έναντι των
συμβατικών γιατί αναπτύσσει υψηλότερες
ταχύτητες, επιταχύνει και επιβραδύνει
γρηγορότερα, είναι πιο αθόρυβο και έχει
λιγότερους κραδασμούς, αφού λόγω της
αιώρησης οι τριβές ελαχιστοποιούνται.
Επίσης καταναλώνει λιγότερη ενέργεια
και δεν ρυπαίνει την περιοχή στην οποία
κινείται, καθώς τροφοδοτείται με
ηλεκτρικό ρεύμα. Έχει χρησιμοποιηθεί
τόσο για την σύνδεση απομακρυσμένων
πόλεων, αφού σε ορισμένες περιπτώσεις
οι ταχύτητες μπορούν να θεωρηθούν
συγκρίσιμες με αυτές ενός αεροπλάνου,
όσο και για την σύνδεση πόλεων με σταθμούς
και αεροδρόμια, δηλαδή είναι αποτελεσματικό
και σε υψηλές και σε χαμηλές ταχύτητες.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι το τρένο
χαμηλής-μέτριας ταχύτητας (μέχρι 160
χιλιομέτρων την ώρα) που αναπτύχθηκε
στη νοτιοδυτική Κίνα, στην Επαρχία
Σιχουάν και είναι το πρώτο που
κατασκευάστηκε στο εσωτερικό της χώρας.
Όπως δηλώνουν οι οπαδοί του, το μαγνητικό
τρένο έχει χαμηλό κόστος και είναι
αθόρυβο και γρήγορο, κάτι που το καθιστά
κατάλληλο για αστική κυκλοφορία.
Η
ανάπτυξη των μαγνητικών τρένων θεωρείται
ότι θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση της
κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους,
καθώς και στη μείωση της εσωτερικής
εναέριας κυκλοφορίας. Ανασχετικό
παράγοντα, όμως, για την ευρεία διάδοση
των μαγνητικών τρένων αποτελεί η μεγάλη
δαπάνη που απαιτείται για τη δημιουργία
εντελώς νέου σιδηροδρομικού δικτύου.
Για την υπέρβαση του υψηλού κόστους του
νέου δικτύου, προωθείται στις ΗΠΑ η
πειραματική ανάπτυξη ενός νέου τύπου
τρένου, που είναι γνωστό ως Seraρhim
(Segmented Rail Ρhased Ιnductiοn Μοtοr) και αποτελεί
συνδυασμό μαγνητικής προώθησης και
τροχών, διαφέρει δηλαδή από το καθαυτού
μαγνητικό τρένο στο ότι δεν ανυψώνεται,
είναι όμως δυνατό να κινείται στις ήδη
υπάρχουσες συμβατικές σιδηροτροχιές.
Οι τροχοί στην περίπτωση των τρένων
τύπου Seraρhim δεν χρησιμεύουν για την
κίνηση του οχήματος, απλά το κατευθύνουν,
έτσι ώστε η διαθέσιμη ισχύς από τα
μαγνητικά πεδία να καταναλώνεται στην
προώθηση.
Συντάκτης
ανάρτησης: Μαλιφατούρατζης Αλέξης
http://www.neo.gr/website/ergasiamathiti/48.htm